ENG

HU

Li Xinyue

PUHA ORIGAMI

„A pekingi opera maszkjainak motívumait ecsetvonásokkal képeztem le és terveztem belőlük raportált mintaelemeket. A szövőszéken sávolykötéssel csíkos szövetet készítettem fekete és nyers gyapjú-len keverék fonalakkal. A kész szövetet szitanyomással díszítettem. A mintázáshoz a fekete festéket vastagon vittem fel, hogy a festék elmossa a szövött anyag textúráját. A szitázásnál egy gumilappal préselem rá a festéket a szövetre. Amikor a préselésnél a gumilapot nem terhelem egyenletesen, a festék hiányosan kerül fel az alapanyagra. Ettől a minta egyenetlenné válik.”

 

NYOMOTT-SZÖVÖTT ROJTOS TEXTIL

“Legyező formában összehajtogatom a lehelet vékony hernyóselyem alapanyagot. A textilzsinór segítségével egy hengerre erősítem úgy, hogy ne csússzon le róla. A zsinórral szorosan összehúzom a finom anyagot, majd óvatosan megigazítom a redőket. Hidegvízben feloldom kis mennyiségben a selyemfestéket. Belehelyezem a festékes vízbe a hengerre feszített anyagot, majd egy napig állni hagyom, hogy a festék beszívódjon az anyag szálaiba. Megszárítom és kibontom a selymet a rögzítő zsinórok kötelékéből. Az anyagon végre feltűnik a festés és az irányított gyűrés egyenetlensége.”

Mentor: Zachar Viktória
Fotográfus: Koleszár Adél